برچسب :: صفحه کلاچ

هزینه تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو 405، پارس و سمند 1800




به منظور آنکه بتوان توان خروجی پیشرانه را از طریق گیربکس به سوی محورها (پلوس ها) و نهایتا چرخ ها انتقال داد، بایستی یک عامل واسطه میان فلایویل و جعبه‌دنده وجود داشته باشد تا بشود از طریق آن نیروی موتور را به شفت ورودی گیربکس منتقل نمود. همچنین نیاز است تا بتوان هنگام تعویض دنده‌ها، نیروی ورودی به گیربکس را به صورت موقت قطع نمود تا عمل تعویض دنده به راحتی صورت پذیرد.

[1398/07/28 15:00]

چگونگی تشخیص تمام شدن صفحه کلاچ




در کل زمان معقول برای تعویض کلاچ پس از 50 تا 60 هزار کیلومتر است اما این عدد با توجه به نوع رانندگی می‌تواند کم و زیاد شود. برای مثال اگر در شهر رانندگی می‌کنید و مخصوصا در ترافیک زیادی باشید، ممکن است این عدد به بین 30 تا 40 هزار کیلومتر برسد. از طرفی اگر کسی در مسیرهای جاده ای یا اتوبانی بیشتر تردد کند و از کلاچ زیاد استفاده نکند، این عدد به 70 تا 80 هزار کیلومتر افزایش پیدا می‌کند.

[1397/04/25 8:00]

چگونه عمر صفحه کلاچ خودرو را افزایش دهیم




در صنعت خودرو در بخش انتقال قدرت، سیستم کلاچ به عنوان یکی از کلیدی‌ترین مجموعه‌ها مطرح است و عملکرد صحیح آن، تاثیر مستقیم در کارکرد خودرو و از جمله بخش تولیدکننده قدرت (موتور) و بخش انتقال نیروی محرکه (جعبه دنده، میله گاردان، دیفرانسیل، پلوس‌ها و…) دارد و در صورت بروز اشکال در این سیستم ـ حتی به شکل جزئی ـ راندمان خودرو با مشکل مواجه می‌شود.

[1397/06/25 10:00]

چه وقت باید صفحه کلاچ را عوض کرد؟




در همه خودروهایی که به گیربکس دستی مجهز هستند، بین موتور و گیربکس قطعه‌ای به نام صفحه کلاچ وجود دارد. صفحه کلاچ به راننده اجازه می‌دهد خودرو را از حالت سکون به حرکت در بیاورد و دنده‌ها را عوض کند. در این مقاله بیشتر با این قطعه حیاتی آشنا خواهیم شد.

[1394/03/30 18:00]